Over ons

 

Trends in Beeld is opgericht door Cornélie Klercq-Bakker.

 

 over ons - foto

 

Na het afronden van haar studie sociale psychologie is Cornélie gaan werken als projectleider bij het gerenomeerde kwalitatief marktonderzoekbureau Plasschaert Quality in Research, opgericht door Jetty Plasschaert. Daar is zij in twee jaar tijd doorgegroeid tot senior projectmanager.

 

Na drie jaar is zij overgestapt naar RTL Nederland en heeft daar gedurende 4 jaar alle onderzoeken uitgezet en begeleid die niet de kijkcijfers betroffen zoals zenderimago, positionering, beoordeling programma’s. Ook was zij verantwoordelijk voor een grootschalig onderzoek naar de formatieve periode (de periode van je 15e – 25e levensjaar waarin je normen en waarden verankerd zijn) van verschillende generaties, de rol die televisie speelde in die periode en de invloed daarvan op hoe die generaties nu met televisie omgaan. Vervolgens heeft zij de resultaten van dit onderzoek vertaald naar praktische adviezen ten aanzien van programmainhoud en –schema’s. In haar functie heeft zij bovendien een belangrijke bijdrage geleverd aan de strategie en positionering van de zenders, onder andere door naast de bestaande socio-demografische eigenschappen, een kwalitatief component aan de positionering van de zenders toe te kennen in de vorm van doelgroepbeschrijvingen.

 

In 2005 heeft zij de overstap gemaakt naar de functie programmacoördinator. In die rol was ze vanuit de zender eindverantwoordelijk voor een aantal toegewezen programma’s, eerste aanspreekpunt voor de producent, presentator en sponsor (als het om de inhoud ging) van het programma. Maar ook voor interne afdelingen (promo, creatie, running order) met vragen over of problemen met de betreffende programma’s. Een aantal programma’s waar zij verantwoordelijkheid voor was waren Eigen Huis & Tuin, Life & Cooking en de opstart en eerste paar seizoenen van Bouwval Gezocht en Help! Mijn Man is Klusser.

 

In 2007 is haar door de toenmalige directeur televisie van RTL gevraagd aan een nieuwe functie (coördinator zender strategie) invulling te geven waarin het adviseren over de strategie en positionering van de zender en de programmaschema’s en –inhoud centraal stond, teneinde het aanbod van de RTL zenders te optimaliseren. In die functie heeft zij de programmadirectie geïnformeerd over succesvolle formats in het buitenland, rekening houdend met het feit dat bepaalde landen een betere indicatie geven van succes op de Nederlandse markt dan andere. Daarnaast bracht zij in die functie maandelijks maatschappelijke trends en ontwikkelingen in kaart om dit vervolgens te koppelen aan nieuwe programmaideeën en/ of advies hoe bestaande formats nieuw leven in te blazen.

Op dit moment is Cornélie werkzaam als Programming Manager bij Disney Channels Benelux. Daar is zij verantwoordelijk voor de programmering van de diverse Disney zenders alsook de video on demand via diverse platformen.

Zoeken

Archief